وبلاگ اطلاع رسانی درسی حسین غلامعلی نژاد

وبلاگ اطلاع رسانی درسی حسین غلامعلی نژاد

وبلاگ اطلاع رسانی درسی حسین غلامعلی نژاد

یا سلام و آرزوی توفیق روز افزون برای شما دانشجویان عزیز
برای دسترسی راحت تر شما به جزوات درسی، اسلایدها و تمرینات درسی اینجانب، وبلاگ پیش رو را راه اندازی نمودم. امید آنکه با فعالیت های علمی خود بتوانیم نقشی هرچند کوچک در پیشرفت ایران اسلامی عزیز داشته باشیم و در سیل خروشان پیشرفت علمی کشور، سهیم باشیم.
از مطالعه مطالب صفحه ی شادکامی وبلاگ هم غافل نشین!!مطالب خوب و کاربردی داره
شادمان باشید و برقرار-غلامعلی نژاد

ه طور کلی انجام محاسبات موازی بر روی یک کامپیوتر خانگی با پردازشگر چند هسته ای (MultiCore Processor) کار بسیار راحتی است. در نسخه های جدید نرم افزار فلوئنت، تنظیمات برای انتخاب تعداد هسته های محاسباتی، در پنجره ورودی نرم افزار لحاظ شده است که کافی است فقط تعداد این هسته ها را با توجه به مشخصات کامپیوتر خودمان وارد نماییم.
اما در نسخه FLUENT 6.3 ، امکان پردازش موازی نیز لحاظ شده است ولی نحوه فعال سازی آن تا حدود بسیاری با نسخه های جدیدتر متفاوت است.
دو روش مختلف برای این کار موجود است که در اینجا مرحله به مرحله توضیح داده شده است:

روش اول:
1- روی آیکون فلوئنت بر روی دسکتاپ راست کلیک نمایید و سپس از قسمت Target آدرس را کپی کنید.

2- پنجره RUN را باز نمایید.
3- آدرسی را که کپی کردید را در پنجره RUN کپی کنید و در ادامه ی آن متن زیر بنویسید.

Address -t3 2d

یعنی، بلافاصله بعد از کپی آدرس یک Space بزنید و در جلوی آن t6- بنویسید و سپس دوباره یک Space بزنید و 2d بنویسید. معانی t6- و 2d در جدول زیر اشاره شده است.
یعنی با دستور فوق نرم افزار فلوئنت در حالت دوبعدی و با شش هسته محاسباتی باز می شود و شما می توانید به راحتی فایل مش را بخوانید و تحلیل خود را آغاز نمایید.
شما میتوانید با توجه به مشخصات کامپیوتر شخصی خود تعداد هسته ها را کمتر را بیشتر انتخاب نمایید. همچنین شما با نوشتن 3d می توانید نرم افزار را در حالت سه بعدی اجرا نمایید.
روش دوم:
در روش دوم از همان ساختار روش اول استفاده می شود ولی تاحدودی راحتر است. در اینجا یک فایل اجرایی با پسوند Bat می سازیم و در داخل آن همان Address -t6 2d را کپی میکنیم و سپس فایل را save میکنیم. با هر بار اجرا کردن (Double Click) آن، مشابه روش اول یک نرم افزار فلوئنت در حالت دوبعدی و با شش هسته محاسباتی باز می شود و شما می توانید به راحتی فایل مش را بخوانید و تحلیل خود را آغاز نمایید.





hosein gholamalinejad

نظرات (۱)

خیلی ممنونم از راهنمایی تون

خیلی کمکم کرد

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی